Oldalak

2010. szeptember 2., csütörtök

Ratatouille



Hozzávalók+elkészítés:

3 db kis padlizsán
3 db közepes cukkini
1 teáskanál só

Hámozzuk meg a padlizsánt és vágjuk kockákra. A cukkinit is ugyanolyan méretűre vágjuk. Sózzuk meg, majd hagyjuk 30 percet pihenni. Öntsük le róla a levet és papírtörlő segítségével itassuk fel a maradék nedvességet.

4 evőkanál olíva olaj

Felforrósított serpenyőben olíva olajon süssük meg a padlizsánt és a cukkinit, amíg egy kis színt nem kapnak. Mindig csak egy réteget csináljuk meg egyszerre. Ha kész, tegyük át egy tányérra.
(Minden réteg előtt 1 evőkanál olíva olajat tettem a lábosba és nem egyszerre az egészet, mert különben a legelső réteg beszívja magába az összes olajat és a többi rétegre már nem marad.)

2 közepes fej vöröshagyma, vékonyra vágva
2 db paprika, felszeletelve
2 evőkanál olíva olaj
2 gerezd fokhagyma,
só, bors ízlés szerint

Felforrósított olíva olajra tegyük rá a hagymát és a paprikát. Alacsony hőmérsékleten főzzük kb. 10 percig. Nyomjuk bele a fokhagymákat, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.

4 közepes paradicsom, hámozva és magozva
só, bors

Vágjuk össze a paradicsomokat, majd öntsük rá a hagymás paprikás alapra, ízesítsük sóval és borssal. Fedjük le és 5 percig pároljuk alacsony hőmérsékleten. Majd keverjük meg és magasabb hőmérsékleten forraljuk néhány percig.

3 evőkanál petrezselyem

Itt tértem el a recepttől. Eredetileg rétegezve kellett volna belerakni a lábosba. 1 réteg paradicsom, 1 evőkanál petrezselyem, 1 réteg padlizsán-cukkini keverék és megint elölről. Én csak simán hozzáadtam a padlizsán-cukkini keveréket a paradicsomos alaphoz. Majd letakartam és 10 percig főztem lassú tűzön, utána levettem a fedőt, kissé átkavartam és még 15 percig főztem. Néhányszor átkeverve.

Barna rizzsel fogyasztottam.

Így első ránézésre kicsit hosszadalmas lehet az elkészítés, de amíg pihent a padlizsán-cukkini keverék addig mindent előkészítettem és megfőztem a rizst.

Az íze mennyei volt. Julia Child és a franciák tudnak valamit.


Nincsenek megjegyzések: