Oldalak

2009. augusztus 10., hétfő

Chai latte



Pár hete, mikor még nagyban dolgoztam, mint diákmunkás, bukkantam rá a közelben megbúvó Coffeeshop Company-ra a Váci úton. Akkor keltette fel érdeklődésem a kínálatukban szereplő Chai latte. Kipróbáltam és nagyon ízlett, talán egy picit túl édes volt, merthogy szirupból készült. Ma, mikor böngészgettem a netet, Lila fügénél akadtam rá, az apró betűs résznél a chai receptjére. Azon nyomba lementettem magamnak a receptet, gondolván egyszer majd nekem is kell ilyet készítenem. De szokás szerint nem hagyott nyugodni a dolog és 1 óra múlva már én gyöngyöztettem a mély barna főzetemet.

Íme a recept egy leheletnyi változtatással:

3 dl víz
1,5 tk őrölt fahéj
1/4 tk őrölt gyömbér
1/2 tk őrölt zöld kardamom
1/2 tk őrölt szegfűszeg
5 tk fekete tea (a képen látható, számomra meghatározhatatlan fajta, de annál jobb illatú)

A vizet az őrölt fahéjjal, kardamommal, gyömbérrel, szegfűszeggel felforralom, lefedem és lassú tűzön 5 percig gyöngyöztetem. Lehúzom a tűzről és hozzáadom a tealeveleket és további 5 percig állni hagyom, majd leszűröm.
Az így elkészített főzetből olyan fél decit öntök egy nagyobbacska bögrébe és felöntöm tejjel. 1 teáskanál barna cukorral ízesítem.
Pont olyan lett, mint amilyet először kóstoltam, hogy ha nem finomabb.

Nincsenek megjegyzések: